Dissektion av njurar

Idag var sista dissektionen i biologin. Lektionen bestod av njurar denna gång. Inte så fullt intressant, men ändå lärorikt, för det var ju jag som fick pilla och skära haha! Modellen visar vad vi skulle se, men kan då säga att jag enbart såg de gråa ''ringarna'' som på modellen. Resten var bara ett virrvarr, och läraren förklarade...men hjälpte nog inte ett skvatt. Allt kikande i mikroskopen förvärrade bara allt. Skulle sätta ut alla delarna, men ingen aning om vad ja såg i vardera mikroskop, trots lärarens förklaringar. Google nästa!
 
Idag ska jag se om jag kan ta itu med mitt problem gällande muntliga tentan i genetik. Partnerbyte förhoppningsvis. Inte fått någon kontakt än, och snart bara 2 veckor kvar. Stressen är lite väl hög, så ska se om jag få sammarbeta med en ny tös i klassen. Valpögon mot läraren så kan det nog gå *host*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0