Sen övning

Lite mer soluppgång, med utsikt från mitt rum. Fin start på morgonen!
Har faktiskt fått ändrade vanor att vakna upp på. Hemma var man klarvaken vid 5 varje morgon, jämt! I flera år var det så, och nu i England? Knappt jag vaknar samma tid och tror nästan alltid att jag försovit mig. Aldrig behövt väckarklocka under tiden jag vaknade 5, och förhoppningsvis behövs ingen nu heller.
 
Idag har varit en otroligt långsam dag. Vilat upp min trötta hjärna med att sitta nere i köket med en av mina skrivböcker i knät - dom är helt vita så jag tar chansen att pimpa upp dom med lite konst! Inte många kvar i huset, och för en gångs skull kan jag tänka mig att det kommer vara lugnt inatt. Inte fullt så lugnt nu på kvällskvisten, fick mig en rejäl chock när brandlarmet började tjuta förut. Första tanken som slog mig var ''Vad har det nu hittat på!?''....fel tankar kanske? Blev att sticka ut huvudet, se väktarna komma och inse att det var en övning. Ut i bara strumplästen, i linne och uppknäppta byxor. Vacker syn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0