3 länder på en halv dag

Mina fina chokladkanin jag fick utav hotellet. Den var nästan för fin för att äta upp, men bara nästan, för nästa dag var den borta....bara några smulor kvar haha! Under förmiddagen var det dax att packa ihop, ta tåget till nästa land och invänta flyget. Danmark! Ingen höjdare att resa under en högtid må ja säga. Folk överallt, och småbarn som ständigt tjöt (och inte utav glädje). Ville bara stanna kvar ute i det fina och urhärliga vädret, men istället bar det av till nästa land. England! Och vilket påskväder jag kom till, ösregn och blåsigt, men de är England i nötskal har jag märkt. Ser lite ljusare ut denna morgon, så hoppas på lite värme och sol innan studierna sätter fart imorgon med en tidig morgonlektion.
 
Känns lite underligt att vara tillbaka i rummet i England, och engelskan har hunnit bli rostig under de 3 lediga veckorna. Fast inget slår det danska språket. Kändes halft problematiskt att flyga via Kastrup när man inte förstår danska. Fick be personalen ta det på engelska, men inte hjälpte det när dom envist fortsatte babbla på danska. Tyckte min frågande min sa allt när ja rynkade pannan och sa what för 3e gången på raken haha! Nästa gång blir det en lapp i pannan med orden ''turist'' ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0