Thorpe park

Jobbar på som vanligt, men under måndagen fick jag ett trevligt avbrott i vardagen. Nöjespark! Har en lång vecka med 9 dagar utan ledigt, så gjorde mitt morgonskift och blev sedan upplockad av kollegorna. Var något nervös, för sist jag åkte karusell slutade det inte så bra. Men skam den som ger sig! Var modig en gång i tiden, så var på tiden att hitta tillbaka till den åldern. Vi började såklart med The Swarm, med hastighet på nästan 100km/h. De var upp och ner, sidåkning och en jäkla fart. Skrek halsen av mig vid et ttillfälle, men överlevde! Var ett väldigt rus av adrenalin och känslor ett tag.
Sen vart jag ivägsläpad till Nemesis Inferno. En maskin med spins, twists and turns all over the place. Magen rullade när jag såg loopen - som man åkte över (istället för i så att säga - se bild under). Såklart ville alla i gänget åka i främre sätet och jag fick tappart följa med. Såg loopen komma och tro det eller ej, men satt knäpptyst.Var lite darrig i benen men stolt att jag gjorde det.
Sen bar det av till lite snällare turer. Åkte en som hette X (för yngre barn också) samt tog en tur på spöktåget. Älskaden idén med hörlurar och glasögon framför nyllet så man fick se skräcken som om det skulle vara på riktgt. Men det föll platt. De andra åkte mycket utan mig för jag vet mina gränser, allt som snurrar är inte min grej. De ville ha mig på Saw, den på undre bilden ..men sa blankt nej. Jag har ingen dödsönskan :P
I överlag hade jag kul. Hade önskat mer spel och utforskning av stället. Speciellt saknaden av matrast..det tog en del på kroppen med tidigt morgonskift, adrenalin rusher och ingen mat. Sjukanmäld för dagen efter en jobbig natt, men var defintivt värt det. Lite mod finns det i mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0