Semester

Inte nog med att jag gick på massa hundpromenader förra veckan - jag spenderade hela helgen i Säffle genom att sitta hundvakt där. Det var en väldigt snäll dam och även om helgen gick bra så lyckades 2 saker gå fel. Vovven löpte och då hon var mestadel golden + pyreneer fick jag använda ren råstyrka för att hala in henne när det plötsligt kom en hanhund. Slutade bra, trots från att kopplet rev upp mitt lillfinger. Dagen efter lyckades hon hitta ett ben under promenaden och där gällde det att ha reflexer. Var snabbt på henne och bände upp munnen för att få ut revbenet hon så glatt mumsade på. Denna vecka har fått mig att inse ännu mer att jag är en kattmänniska rakt igenom! De känns något lättare att hantera.
 
Nu har de flesta semester så har en kort promenad i helgen, men annars är jag ''ledig'' i 2 veckor. Även om jag gillar promenader och pengarna så är det rätt skönt att även vila vila lite. Speciellt efter dagarna då man haft alla 3 hundarna och sprungit fram och tillbaka. Har 2 tjocka böcker att plöja igenom vilket passar sig bra med det regniga vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0