Insekter och rivsår

Har hunnit jobba 2 veckor på djuraffären och de flesta sysslor sitter relativt bra. Det enda jag behöver lära mig är kassan, men fått en övningskod så när nästa tillfälle ges så ska jag låtsas att jag har kunder framför mig. Skulle försökt under veckan men hade fullt upp båda dagarna. Kom hem på tisdagskväll med blåmärken över vänster arm, rivsår över hela högra armen och märken över benen. Man märker inte ens att man gör sig illa. Kul men slitsamt jobb. Kunderna gör det dock roligare, speciellt när man redan under första veckan fått smeknamn av en. Senaste passet hjälpte jag en kvinna med gräshoppor och hon snappade upp min dialekt.
 
Spenderade halva min torsdag med att riva grönsaker, packa insekter och greja. Jösses...Hade rårivna morötter överallt, till och med innanför kläderna! De små bebisinsekterna var jobbiga för de hade en tendens att smita - men jag fick snabbt tag i dom igen. De större vuxna...asså hujeda mig! Skvatt flera gånger när de bara studsa iväg. Skrämde slag på en kund när jag öppnade en förpackning och en stor hoppade ur rakt på mig. Jag skvatt till med ett litet pip. Nackdelen med jobbet, det och att jag antagligen kommer få med mig en hamster hem ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0